lynn-en-kars-in-indonesie.reismee.nl

Lombok

Hallo allemaal,

Na een laatste nacht op Gili Meno was het tijd om weer op de boot te stappen. Met gemengde gevoelens stonden wij op de boot te wachten, want wat zou deze bootreis ons brengen. Tot onze verbazing meerde een heuse speedboot aan. Na nog geen 10 minuten varen bereikten wij het eiland Lombok. Dit was een meevaller!

Op de parkeerplaats stond onze chauffeur voor de komende twee dagen ons al op te wachten. Hij reed ons naar het noordelijkste puntje van Lombok. In het programma stond dat wee ongeveer een kilometer zouden gaan lopen. Dat konden we wel aan en enthousiast begonnen wij op onze slippertjes aan deze tocht. Al snel hadden wij in de gaten dat dit wel meer dan een kilometer zou worden. We trokken de jungle in op weg naar de waterval. Na een minuut of 5 bereikten we het startpunt. 15 minuten later bereikten we de eerste waterval. Dit was een kleine en hier maakten we een paar foto's. Toen trokken we dieper de jungle in en onze guide bereidde ons voor op behoorlijk wat klimmen. En dat werd het ook. 45 minuten lang bergop over zandwegen,modderwegen en stenen/rotsen legden wij onze weg af door de wildernis. Eenmaal aangekomen was dit het zeker waard. Een prachtige grote waterval waar wij lekker konden zwemmen. Nadat we afgekoeld waren, begonnen we aan onze terugreis. Onze guide wist wel een kortere weg en via tunnels liepen we terug. Eenmaal terug bij de taxi reed onze chauffeur terug naar het punt waar we aangekomen waren. Hij reed nog even de bergen in om ons naar een punt te brengen waar we uitzicht hadden over de zee en de gili eilanden en Bali. Onderweg stopten we nog op rijst en pinda plantages. Na een korte stop reden we naar het hotel. Of zeg maar een vakantiepark. Een groot park met zwembad, strand, zee, winkeltje en verschillende eetgelegenheden.

Na de eerste nacht en een uitgebreid ontbijt stond onze chauffeur alweer voor ons klaar. Dit keer reden we naar het zuiden van Lombok. Eerst bezochten we het geboorte dorpje van onze chauffeur. Ook hier konden we het dagelijks leven van de bewoners zien. Het leven op Lombok maakt een hele andere indruk dan dat op Bali. Op Lombok is het grootste deel van de bevolking Moslim en op Bali is het grootste deel van de bevolking Hindoe. De gebruiken en tradities verschillen dan ook veel van elkaar. Vervolgens hebben we het huis van onze chauffeur bezocht waar hij ook aan buitenlandse mensen als Belgen, Nederlanders, Duitsers enz. Indonesische les geeft. Ook wij kregen een snelcursus. Wij maakten kennis met zijn broer, vrouw en dochter. Vervolgens gingen we op weg naar een strand. Een prachtig wit strand met een felblauwe zee. Hier hebben we even kunnen zwemmen en toen gingen we weer terug naa het hotel. We hebben van de avond ggebruik gemaakt om het levendige plaatsje Sengigi te leren kennen.

Vandaag stond wederom in het teken van relaxen. Na het ontbijt hebben we plaats genomen op een bedje aan het strand en zijn hier behalve voor te zwemmen en het halen van een broodje en drinken niet vanaf gekomen.

Morgen staat er voor ons weer een bootreis op het programma. Een reis van 2 uur nar het laatste eiland van onze reis Nusa Lembongan. We zijn benieuwd hoe deze reis zal verlopen.

Hari baik

Pa

Prachtige verhaole met sjoen foto's. Wat un avonture!!!! Ammezeer uuch nog de koumende daog❤️?