lynn-en-kars-in-indonesie.reismee.nl

Gili Meno

Hallo allemaal,

Na een nachtje lekker slapen werden wij al om 6.30 uur verwacht in de lobby. Tijd voor een ontbijtje was er niet en dus gingen we op pad met een ontbijtbox. We hadden al gemerkt dat ze Bali vooral lekker rustig aan doen en ook dit keer werd dat bevestigd. De chauffeur arriveerden 35 minuten te laat. De boot zou eerder vertrekken dan normaal dus moesten we al vroeg vertrekken.

Eenmaal aangekomen op de afgesproken plek bleek er nog niemand aanwezig te zijn. Uiteindelijk hebben we 2 uur moeten wachten totdat we aan boord konden. Uiteindelijk vertrokken we 1 uur later dan de oorspronkelijke tijd. Hoezo de boot vertrekt eerder?

Na een minder prettige overtocht (lees: zeeziek, overstap met nog een uur wachten, 20 minuten in een gammele houten boot volgeladen met eten) bereikten we eindelijk het eiland. Eenmaal aangekomen in het hotel was de vervelende bootreis al snel vergeten. Een heerlijk resort met een zwembad, aan de zee, met een heerlijke kamer en mooi weer.

Aangezien we pas laat aankwamen de eerste dag en we moesten lunchen hadden we nog maar een uurtje over om van het zonnetje te genieten. In de avond zijn we op pad gegaan om het eiland te verkennen. Alle winkeltjes, restaurantjes en barretjes liggen aan het strand. Aangezien het eiland niet groot is, kost het niet veel moeite om alles binnen een korte tijd gezien te hebben. Na een kleine avond snack zijn we vroeg naar het hotel gegaan, want hoe dan ook zo een bootreis is vermoeiend.

De volgende dag stond helemaal in het teken van relaxen. Rustig wakker worden. Genieten van een heerlijk ontbijtje. En snel op een bedje gaan liggen op het strand. Voor de lunch hoefden we ook niet ver te gaan want aan het strand op het bedje kon heerlijk gelunched worden. 'S avonds hebben we genoten van een hapje en een drankje en toen was het tijd om de tassen weer in te pakken.

De laatste nacht op dit heerlijke eiland was aangebroken.