lynn-en-kars-in-indonesie.reismee.nl

Ubud/Candidasa

Hallo allemaal,

Na een korte nacht in Lovina gingen we weer vroeg op pad. Dit keer voor een dolfijnenentocht. De taxichauffeur had ons gewaarschuwd dat er geen garantie was dat we de dolfijnen ook echt zouden zien. Het was dus nog even spannend. Op het strand stapten we met nog 3 andere mensen in een houten bootje en gingen we de zee op. Toen de zon langzaam opkwam hadden we de meeste kans de dieren te zien. En ja hoor, 11 keer hebben we dolfijnen mogen bewonderen!

Terug aan land was het tijd voor een ontbijtje. Spullen pakken en de taxichauffeur stond al klaar voor onze volgende trip. De eerste stop was een markt. Geen toeristisch marktje zoals eerder, maar een echte lokale markt. Aan de reactie van de lokale bevolking te merken, hadden ze nog niet vaak toeristen op dr markt gezien. Hier waren dan ook geen verkopers die je van alles probeerdenaan te smeren. De volgende stop was de haven. Niet zomaar een haven, maar de haven waar Nederlanders tijdens de koloniale tijd voor het eerst voet zetten op Balinese grond. Dit was nog te herkennen aan het standbeeld en het gebouw met de grote ramen en deuren. Vervolgens reden we door naar onze laatste stop. Uitzicht over de vulkaan. Hier hebben we een paar foto's genomen en geluncht met een prachtig uitzicht.

We waren op tijd terug in het hotel en konden onze middag nog zelf invullen. Eerst zijn we naar Monkey Forest gegaan waar we nog een keer konden genieten van het gezelschap van deze leuke en interessante beestjes. Daarna hebben we nog lekker gezwommen. 'S avonds hebben we het stadje Ubud bezocht waar we nog lekker een hapje hebben gegeten.

De volgende dag hadden we speciaal bezoek bij het ontbijt. De apen uit Monkey Forest kwamen een kijkje nemen of er nog wat te halen viel. Na het ontbijt gingen we voor de laatste keer op pad met onze chauffeur. We begonnen met een bezoekje aan de olifanten tempel. Vervolgens hebben we een tempel bezocht met met de hand gemaakte schilderingen. Na de tweede tempel was de laatste tempel aan de beurt. Deze tempel had een vleermuizengrot. Na de tempels was het tijd voor een bedrijfje waar ze zout maakten. Hier konden we precies het proces zien van zeewater naar zout. Tot slot onze laatste stop in een traditioneel dorpje waar we het dagelijks leven van de lokale bevolking konden zien.

Na aankomst in het hotel hebben we nog even gebruik kunnen maken van het zwembad en een restaurantje in het plaatsje Candidasa. Toen was het tijd voor de laatste nacht op Bali.