lynn-en-kars-in-indonesie.reismee.nl

Sanur/Brantan meer/ Lovina

Hallo allemaal,

Na een lekker dagje relaxen in Sanur begon gisteren voor ons de eerste echte reisdag. Na een lekker ontbijtje stond onze chauffeur alweer op ons te wachten. De eerste stop een traditionele Balinese dans. Niet zo maar een dans, maar een dans die de filosofie van dit eiland weergeeft. Namelijk laat het goede en het kwaad in harmonie leven zoals yin en yang.

De volgende stop de Tanah Lot tempel. Een tempel midden in de oceaan. Vervolgens gingen we op weg na vlindertuin. Een omheind stukje jungle waar verschillende soorten vlinders en andere insecten te zien waren. Na de vlindertuin begonnen aan een twee uur durende rit naar de rijstterrassen. Daar aangekomen was het tijd om te lunchen met een prachtig uitzicht over de rijsterrassen. Na de lunch is een kopje koffie of thee altijd een goed idee. Maar voordat dit genuttigd kan worden moet de koffie/thee eerst gemaakt worden. We een plantage bezocht waar allemaal ingrediënten voor koffie en thee groeien. Daarna hebben we de verschillende soorten koffie en thee mogen proeven. Tot slot hebben we een wandeling gemaakt door de rijsterrassen waar de lokale bevolking aan het werk was.

Na deze mooie bezienswaardigheden bleven we in de bergen en werden we afgezet bij ons hotel. Hier hebben we op eigen houtje het Brantanmeef bezocht. Hoog in de bergen is weinig toerisme en alles sluit om 21.00 uur. Een goede mogelijkheid om na deze intensieve en indrukwekkende dag vroeg te gaan slapen.

Vandaag konden we lekker ontbijten in ons eigen huisje op het balkon. Om 9.30 uur stond de chauffeur alweer klaar om ons naar de eerste stop te brengen. Een lokale markt met verse groenten, fruit en specerijen. Vervolgens zijn we naar de Ulun Danu tempel geweest. Na het bezoek aan de tempel gingen we weer de bergen in op weg naar Monkey Forest. Wederom een omheind stukje jungle, maar dan met apen. Hier hebben we aapjes kunnen kijken en apen kunnen voeren. Onderweg naar de volgende stop reden we door de bergen over lokale wegen. Dit wil zeggen langs de dorpjes en niet langs de toerischtische wegen. Een leuke, maar ook confronterende ervaring. De volgende stop is weer een prachtige tempel. Deze tempel lag in het Dal waar de temperaturen behoorlijk oplopen. De laatste stop was de Holy Hot Water Spring. Een prachtig gebied midden in de jungle met heilig water uit dr bergen. Ondanks de mogelijkheid tot zwemmen bood dit niet veel verkoeling doordat het warm water was. Na een snelle duik vonden we het dan ook tijd om naar het hotel te gaan. In het hotel hebben we beschikking tot een zwembad en een privé stukje strand. Hier hebben we vanmiddag ook gebruik van gemaakt.

Vanavond hebben we lekker gegeten in een echt lokaal restaurantje.

Nu is het tijd om te gaan slapen want morgen begint de dag al 5.00 uur met een dolfijnentocht.

Selamat Kalma,

Kars dan Lynn

Marion

Prachtig om dit door jullie toedoen, mee te mogen ervaren.
Geniet er maar lekker van

Mucky

Toppie ??